maanantai 2. helmikuuta 2015

Ei mennyt ihan niinkuin Strömsössä

Reissu on nyt takana ja olipa todellakin aikamoinen reissu! Ongelmia ja yllätyksiä jos jonkinmoisia osui kohdalle semmoinen määrä, että pitänee laittaa lotto vetämään... Kaikesta huolimatta reissu oli tosi mukava ja nautin (lähes) joka hetkestä!

Sekä äitini että siskoni olivat hieman kipeänä lähtiessä. Lisäksi auton kanssa oli joitakin ongelmia. Jo mennessä piti pysähtyä huoltoasemalle hakemaan lisää tuulilasinpesunestettä, jotta näimme eteemme. Kentällä jätimme matkalaukkumme bag drop-tiskille - 2 minuuttia ennen aikarajan sulkeutumista. Kahvilasta haimme sitten aamupalaa, jota ehdimme hetken maistella, kun tuli viimeinen kuulutus lennollemme ja juoksimme eväät kainalossa lähtöportille. Bromman lentokentällä Tukholmassa laukkumme tulivat kerrankin ensimmäisinä koneesta, joten niitä ei onneksi tarvinnut odotella juuri lainkaan. Kerrankin näin. Tukholmaan pääsimme lentokenttäbussilla, päärautatieasemalta kävelimme majoituspaikkaamme. Löysimme helposti osoitteen johon majoituimme (meillä oli vuokrattuna viikonlopuksi pieni huoneisto vanhasta kaupungista), mutta koska olimme niin aikaisin perillä jouduimme jättämään laukut muutamaksi tunniksi läheiseen hostelliin säilöön. Hostellin löytämisessä oli hieman haasteita ja aikamme loskassa edestakaisin käveltyämme tajusimme kyseessä olevan laivan! Jätimme laukut jemmaan ja vietimme kivan päivän Södermalmilla shoppaillen ja sisustusliikkeitä kierrellen. Niistä lisää kuvien kera myöhemmin.

Seuraava vastoinkäyminen oli ehdottomasti tieto Kiiran pois jäämisestä taitoluistelun EM-kisojen vapaaohjelmakilpailusta sairastumisen vuoksi. Kiiran näkeminen olisi ollut yksi reissumme kohokohdista, sillä juuri EM-kisoja varten reissuun lähdimme ja olisimme kovasti halunneet päästä Kiiraa kannustamaan. Valitettavasti se jäi nyt välistä, sillä emme olleet seuraamassa lyhytohjelmaa hallilla vaan liput oli vasta vapaaohjelmaan. Toki näimme hienoja suorituksia ja sekä miesten että naisten finaalit olivat huikeita! Ja olimme kannustamassa Valtteria vapaaohjelmassa, joten eivätpä suomenliput turhaan mukaan tulleet.

Palatessamme Suomeen eilen illalla lento oli lähes tunnin myöhässä. Lentokentältä lähdimme ajamaan siskoni luokse Hämeenlinnaan yöksi, kunnes yhtäkkiä automme päätti hajota kehä III:lle Hämeenlinnan liittymään. Siinä me sitten kolme naista istuimme huurtuvassa autossa keskellä yötä auton hätävilkut päällä hinausautoa ja taksia odotellen. Varoituskolmio asianmukaisesti tienreunaan riittävän kauaksi asetettuna, luonnollisesti. Taksi vei meidät takaisin lentokentälle, josta saimme sijaisauton tilalle ja pääsimme vihdoin yöpuulle Hämeenlinnassa noin klo 3.30. Sijaisautoksi saamamme vuoden 2013 Volvo V40 oli viimeinen vapaa auto ja se on muuten tosi mukava peli! Minä olin meillä koko matkan ajan kuskina ja kylläpä olikin hauska päästä noin uuden auton rattiin!

Unohdinkohan vielä jotain? Kyllähän tuossakin oli jo actionia ihan riittämiin, ja tuli totisesti elämään ihan uudenlaista vipinää. Ja kylläpä ihan tavallinen arki maistuu taas niin hyvältä! Nyt sitten unirytmiä kääntämään, tämä iltavirkku kyllä selviää viimeyön kaltaisista valvomisista - aamuherääminen onkin sitten toinen juttu...

Terkuin
Noora

Taksia odotellessa.

Sijaisautoamme vastaava malli Paris Auto Show 2012. Kuva Googlen kuvahaku.